Prieteni · Proiecte · Verde!

Cum am sarbatorit Ziua Pamantului (2)

De la Timisoara am plecat catre Criciova (langa Lugoj), unde am incercat, alaturi de cativa prieteni, sa transformam Timis Rally in primul Raliu Verde al Romaniei.

Particip adesea la raliuri, ca spectator, si de nenumarate ori am privit neputincioasa peisajul absolut dezolant care ramane in punctele de pe traseu unde oamenii urmaresc desfasurarea cursei. De fapt, e acelasi peisaj pe care il vedem si prin paduri, si pe marginea unor rauri, si pe unele plaje – adica peste tot pe unde oamenii aleg sa se relaxeze in natura fara a avea grija sa lase locul cel putin la fel de curat cum l-au gasit.

M-am hotarat sa adun cativa tineri (pana la urma au venit peste 60) si, impreuna cu Agent Green, sa facem noi curat in urma celor nepasatori sau neatenti. Si, in acelasi timp, sa le atragem atentia ca si mediul, si cei din jur au de suferit din cauza comportamentului lor.

 

Echipa s-a impartit in grupuri care au acoperit intregul parcurs al raliului, iar deseurile au fost colectate in pungi de gunoi (cele pe care le-am adus cu noi s-au dovedit, pana la urma, insuficiente…).

De multe ori, e de ajuns sa-i arati omului unde greseste si el va invata. M-am bucurat sa constat ca multi dintre spectatori – cei tineri, mai ales – au parut ca inteleg mesajul si au evitat sa lase in urma resturi.

Oricum, noi vom continua, iar urmatoarea destinatie este raliul de la Iasi.

raliu-1

raliu-2

raliu-3

raliu-4

raliu-5

7 gânduri despre „Cum am sarbatorit Ziua Pamantului (2)

  1. Asta, da. „Vad” si eu o actiune concreta.
    Felicitari!
    Pana la urma mai putin conteaza daca tinerii erau sau nu membri PSD. Important este ca au participat la actiune.

  2. Ar cam fi cazul sa ne miscam mai mult pe doua roti si prin propriile forte. In acest mod avem timp sa sesizam mai indelung resturile antropice, comparativ cu ce vedem din goana unui automobil. Plus de asta, mai economisim pe cat posibil si ceva energie fosila.
    Am inceput sa ne plangem de amplitudinea mare de tempera,zi-noapte. Este firesc ce se intampla, la atatea emisii de carbo-oxizi in atmosfera…..la fel ca intr-un solar:ziua foarte cald, noaptea normal de frig.

  3. agent green nu rebuia mai bine sa fie in parcul izvor? oare cat CO2 s-a eliminat in atmosfera cu ocazia micului elecoral psdist din acelasi parc?

    daciana te rog sa nu cenzurezi, dar asta cred eu acum despre psd si cred ca am dreptul sa imi exprim opiniunea:

    Vazand imaginile cu bucuresteni calcandu-se in picioare pt un mic psdist, ma revolt: Romanii sunt tratati de PSD ca pomanagii si ei se complac in situatia asta.Romanii nu prea mai au simtul demnitatii, saracia i-a coborat pe multi sub acest nivel, dar cinismul organizatorilor psdisti infrunte cu musafirul lor de seama -gioana, nu au nicio scuza. Batrani necajiti, impinsi de colo colo, bonuri aruncate in multime ca bucata de paine in mijlocul unei haite de caini infometati, zdrahonii care doborau tot pentru a le captura, politistii care stateau nu la doi mici si o bere ci la un bax plin ba mai primeau si bonuri inapoi pentru refolosire. Mi-e scarba de gioana si psd…

    Iarmarocul cu mititei din parcul Izvor a avut rostul de a deschide trocul binecunoscut in care ,,stupid people”primeste ceva de mincare, iar alegatorul in schimb da votul psdului…. In legatura cu parcul Izvor, e de retinut comportarea de vataf nesimtit a lui Vanghelie care foloseste un spatiu verde ca pe curtea lui……

  4. Eu mă văd nevoit să repet… curăţenia la locul “faptei” nu cădea în sarcina organizatorului?

    Poate că politica ar trebui să oblice organizatorii să facă curat, poluatorii să facă curat, omul obişnuit să facă curat unde murdăreşte… Ar fi mai eficient decât să strângă chiar ei gunoaiele. Eu aş vrea ca politicienii să dea un exemplu măturând în faţa casei sau blocului lor… Când curăţenia fiecăruia acolo unde murdăreşte va deveni o normalitate, ecologiştii ar putea fi mai fericiţi.

    Eu chiar cred că este un mesaj greşit, „Murdăriţi că noi facem curat!”

  5. cand o sa ajungem sa ii vedem si pe parlamentari facand astfel de gesturi …. asa din propria initiativa si nu doar din interes sau strangeri de voturi

Lasă un răspuns

