Prieteni

„Politica europeana nu inseamna imagine si suprafata, ci decizii cu efecte clare”

BW

Din interviul acordat Andreei Marin Banica, aparut luna aceasta in revista Business Woman:

“Dupa ce am absolvit Dreptul, am predat o perioada intr-un liceu din Timisoara. Drept vamal, ceva destul de specializat si prea putin atractiv pentru elevi, dupa cum va puteti imagina… Erau copii destul de mari, in anii terminali, si ceea ce m-a socat la ei era nehotararea. Nesiguranta. Nu pareau decisi catre ce vor sa mearga, cum ar vrea sa fie lumea in care traiesc. Am vazut de aproape o generatie confuza, si cred ca asa arata si cele care i-au urmat. Adolescentii de atunci sunt tinerii adulti de astazi, care nu stiu cum sa se orienteze intr-o societate care nu-i ajuta deloc. Si care, in orice caz, nu seamana cu visele lor, sau cu proiectiile pe care le auzeau in jurul lor in adolescenta. Aceasta Romanie europeana e putin diferita de ce-si imaginau, si cei mai multi sunt foarte dezamagiti”.

“O sansa formidabila, pentru mine, a fost si este munca in Parlamentul European. Aici am invatat ce inseamna sa fii politician profesionist, judecat dupa propriile fapte, mereu masurat si evaluat, mereu fortat sa fii eficient. Politica acolo nu inseamna imagine si suprafata, ci administratie, decizii cu efecte clare, cuantificabile si lipsite de echivoc. Un model pe care sper sa-l deprindem cat mai multi si sa-l facem sa domine si in politica romaneasca. Cu cat o vom face mai repede, cu atat vom avea mai putine generatii confuze”.

“A fi europarlamentar inseamna a oferi romanilor o voce, un sprijin si o cale catre solutii normale. Mai simplu spus, ai puterea sa preiei o problema care afecteaza o categorie de oameni si sa o conduci catre o rezolvare, atat cat te ajuta atributiile”

“Mi se intampla, de exemplu, sa lucrez trei zile din saptamana la Bruxelles, printre functionari europeni, dupa care sa vizitez o scoala din Resita. Sa trec, cu alte cuvinte, din ‘imperiul’ legislatiei europene, din raceala politicoasa si mereu previzibila a unei capitale perfect functionale, in universul unui orasel romanesc unde copiii, de prea multe ori, nu pot invata in scoli incalzite pe timp de iarna. Este un salt care nu are cum sa nu te macine. Ajungi sa te simti direct raspunzator, pentru simplul fapt ca esti martorul ambelor realitati. Si pentru ca acolo, la Bruxelles, pe tine scrie in primul rand ‘Romania’ si ai vrea ca, prin ceea ce faci, sa poti sa apropii mai repede aceste doua lumi”.

“Banatul inseamna pentru mine ‘acasa’, e spatiul care m-a inspirat, unde am invatat sa privesc viata intr-un fel anume, sa judec bine inainte de a lua o decizie, sa privesc lucrurile din mai multe unghiuri inainte de a-mi face o parere despre ele, sa cantaresc oamenii cu atentie si, in acelasi timp, sa am incredere in ei. Acolo am invatat, foarte important, ce inseamna comunitatea, ce inseamna sa apartii la ceva. Apoi, cand credeam ca stiu cum arata maturitatea, viata, cand imi imaginasem deja propriul viitor, am ajuns in Bucuresti… Si am inteles ca toate lucrurile pe care le invatasem pana atunci ramaneau valabile, dar la o viteza de 100 de ori mai mare”.

“Tagore spunea ca oamenii pot fi rai, dar Omul este intotdeauna bun. Chiar daca au existat numeroase razboaie, crime sau violuri in lume, oamenii au facut mai multe lucruri bune decat rele. Oamenii au nevoie de exemple, de lupte care au fost duse cu succes de catre altii. Numai asa vor reusi sa-si duca la capat propriile batalii, cu propriii demoni.
Daca acest altruism social are o lege, ea este aceea ca ambele parti vor castiga. Oamenii fac acte de caritate, sunt altruisti, isi ajuta semenii pentru ca asa simt”.

Interviul integral, aici sau pe http://www.businesswoman.ro/index.php?page=remarkable-woman

AMB

12 gânduri despre „„Politica europeana nu inseamna imagine si suprafata, ci decizii cu efecte clare”

  1. Daca e sa corelam pana la absurd titlul publicatiei cu cine e citat in continut, in ziarul Gandul n-ar mai aparea decat foarte putina lume…

  2. Tagore a gresit profund. Si era departe de Cunoasterea oamenilor…. Dar nu este nici locul si nici momentul ca sa discutam despre acest subiect.

  3. Mie imi pare rau ca banatenii nu v-au sustinut prin vot asa cum ar fi fost cazul, avand in vedere ca v-ati nascut si ati crescut aici…

  4. @suzy,
    Bănăţenii nu au susţinut din diverse şi deloc de neglijat motive : nici PSD Caraş-Severin NU s-a omorât cu o campanie incisivă, explicită, aşa cum eu am mai spus a fost mai ” la-ndemână ” să-şi vadă de-mpărţit funcţiile , s-au limitat să promită… şi e păcat, muncesc Oameni Deosebiţi iar cei din teritoriu aşteaptă… numai ei ştiu ce anume… apoi, să recnoaştem , în Caraş-Severin se ştie limpede că e de preferat să ” nu te pui ” cu Frunzăverde, Împăratul căruia încă i se pupă mâna, care e groparul judeţului şi care e condus de fuste şi de clanuri şi căpuşe, şi-am să dau un ex, în protecţia copilului cărăşeană, nu-s pesedişti să-i numeri la douămâini, oamenii se tem, fac orice numai să nu-şi piardă pâinea, sau, să păţească precum sibilla de i-a înfruntat, e un Sceptru deasupra judeţului nostru…
    Leaderi PSD care să fie Luptători, nu sunt în Caraş şi-mi menţin părerea, căci ştiu ce spun !
    Da, Daciana merita mai multă încredere, dar…
    respecte,
    Sibilla

  5. Daciana Sârbu,
    Aţi citit Legenda Frumoasa Răşiţa ?
    Ce a fost acest oraş şi…. ce-a ajuns… 😦
    Cum să înflorească ceva în Caraş-Severin, judeţ la mâna ploşniţelor pedelachee, nemoşagurile tartorilor şi-au întins braţele caracatiţei peste mai tot şi, au construit mafia pe sistem piramidal nu în foarte mulţi ani… timpîn care pesedeii au tăcut ! Îmi vine să dau cu ei de pământ !
    Oameni ca mine, NU sunt agreaţi în PSD, nu are sens să dezvolt de ce 🙂 Cei din PD-L sunt foarte uniţi în Caraş, adevărat, uniţi prin ticăloşi, dar… pesediştii sunt uniţi doar o mână de oameni, cei la ” ciolan ” acum, habar nu au de ” prostime ”, la vorbe sunt bravi, la fapte …
    Recunosc, eu fiind din zona cărăşeană mai către Klisura Dunării, sunt mai ” turbo ”, şi… ” am o boalăşi-un dorgreu cu ghemonul pedelacheu… ”, dar, nici cu pesediştii nu-mi e ruşine, cum am spus, vorbe, fapte… slab ! Şed şi vegetează la nemurire. Ia să-ţi răspundă de ce jumătate din afişele tale sunt acoperite cu ale pedelacheilor şi ce-au făcut pentru asta, unde erau,că-n teren doar doi-tri oameni, au habar în ce puncte strategice s-a petrecut ? Cât timp au alocat a se întâlni cu oamenii, cărăşenii, ca să-i convingă, să le câştige încrederea… ? Ştiu că par cârcotaşă, dar… realitatea e tristă şi important e să dea semne detrezire, să mai lase afacerileşi … bătutulpalmei cu ” inamicul ” se ştiu ei care anume, să pună osulla treabă, altfel… şi-ar fi mare păcat !
    Să mai dau un exemplu concret de ” aproape de oameni, aproape de cei mulţi ”… urmare a demersurilor mele, a luptelorpe carele duc cu pedelacheii, e un felde, să-i zicem înţelegere tacită( e mult mai mult şi mult mai grav însă ) să nu se găsească un locde muncă pentru Sibilla, eibine, ce doare e că până şi pesediştii s-au aliniat acestei… ” viziuni”… Iar eu, continui să cred, să sper, să mă zbat, să visez la renaşterea social-democraţiei autentice. Şi iar repet, o curăţenie şi-n PSD binevenită ar fi !
    stimă şi respect,
    Sibilla

  6. Pentru voi care aveti contact direct cu ce se intampla in Parlamentul Europei, nu ma indoiesc ca inseamna ceva ceea ce faceti acolo. Pentru prostime inseamna ceea ce ea ( prostimea ) reprezinta pentru voi, adica un curs de Drept vamal.

  7. Recunosc că nu am reuşit să citesc acest articol. Când am aflat informaţia că interviul a fost acordat Andreei Marin Bănică mi „s-a rupt filmul”. Martorii la eveniment au spus că am intrat într-o stare de prostraţie care nu s-a terminat decât când o fluctuaţie de curent electric mi-a resetat PC-ul. Mi-am adus aminte cum lua domnia sa interviuri băbuţelor care aşteptau nu ştiu ce nepot să vină din Papua Noua Guinee… toate întrebările erau piscicole, începeau cu „ştiucă”, pardon „ştiu că”.

    Eu nu ştiu ce tiraj are această revistă „Business Woman”, dar bănuiesc că este mai mic decât numărul de vizitator pe acest site. 😀 Mă întreb cine cui face reclamă, dumneavoastră prin acest post revistei sau revista domniei voastre.

    Glumesc, nu am nimic nici cu revista şi nici cu doamna Bănica Jr., dar chiar am fost surprins să o văd în această postură.

Lasă un răspuns

