Proiecte

„Romania adevarata e mult mai diversa si mai plina de nuante decat Romania televizata”

Interviu acordat lui Eugen Istodor si aparut in Academia Catavencu

Reporter: De ce n-aţi luptat în campanie contra monştrilor Vadim şi Becali?
Daciana Sârbu: Eu nu am luptat, în această campanie, „împotriva“ cuiva: mi s-ar părea incorect şi lipsit de onestitate să fie aşa. Mandatul meu este unul de reprezentare, nu de opoziţie la ceva. Dacă persoanele menţionate vor avea, în Parlamentul European, atitudini antiromâneşti, cu siguranţă că voi reacţiona, alături de colegii mei.

Rep.: Vă plîngeţi că nu aţi fost băgaţi în seamă. Proiectaţi, vă rog, o ştire pentru PRO TV sau Realitatea TV pe teme europene.
D.S.: Nu e treaba mea să decid care sînt ştirile, decît atunci cînd e vorba de blog-ul meu, evident! Dar dacă ar fi să citez cîteva subiecte europene de care nu s-a vorbit deloc în România, n-aş şti cu care să încep… În decembrie, plenul Parlamentului European a votat în favoarea programului de introducere a fructelor în şcoli. Practic, se alocă fonduri consistente, începînd din anul şcolar 2009-2010, şi care ar oferi şansa unei alimentaţii mai sănătoase pentru elevii din clasele primare, nemaivorbind de perspectiva de a stimula producţia de fructe în România.

Rep.: Nici măcar PSD nu a ţintit european aceste alegeri… Geoană aseară era muncit de progresele sale prezidenţiabile şi de demisia din CSAŢ.
D.S.: Daţi-mi voie să vă contrazic. Eu personal am vorbit de teme europene în fiecare zi a acestei campanii. Poate că la Bucureşti aceste lucruri nu se văd, însă pentru mine campania nu înseamnă să apari zilnic la TV, ci să-ţi duci mesajul cît mai aproape de cei cărora li se adresează. România adevărată e mult mai diversă şi mai plină de nuanţe decît România televizată. Poate că România televizată nu a făcut campanie pentru europene şi s-a orientat către circ, dar în România adevărată, în pieţe, în tîrguri, în fabrici, pe străzi, fiecare dintre noi, cei din echipa PSD, am fost printre oameni şi le-am spus ce aveam de spus, i-am ascultat, am stat de vorbă, am avut dialoguri vii, în care ne ascultam unii pe ceilalţi şi învăţam unii de la alţii.

Rep.: Nu-i aşa că, în politică, vă adorm compromisul şi locul călduţ?
D.S.: Eu aş spune mai degrabă că ne poate doborî – sau cel puţin ne ameninţă – resemnarea, prejudecata că nu putem face mai mult. Nu-mi place deloc să fac generalizări sau să dau sentinţe, dar în politica europeană, cel puţin, aş vrea să fim mai vocali, mai încrezători că avem un cuvînt de spus, că sîntem o voce care se aude şi are tot dreptul să se audă. Şi făcînd tot mai bine ce avem de făcut, cred că putem recîştiga şi încrederea oamenilor în politică.

Un gând despre „„Romania adevarata e mult mai diversa si mai plina de nuante decat Romania televizata”

  1. Eugen Istodor îşi permite să numească „monştrii” nişte aleşi ai românilor? Interesant. Observ că de la un timp ziariştii au devenit cu toţii politicieni.
    Mie mi s-au părut întrebările impertinente. Personal nu aş fi acordat nici un fel de răspuns acestui om şi aş fi respins o astfel de manieră de a practica jurnalismul.

Lasă un răspuns

