Verde!

Triumful naturii

Foto: Guardian/Rex Features
Foto: Guardian/Rex Features

1 iulie este data care marcheaza reintoarcerea in magazinele europene a legumelor cu dimensiuni si forme ciudate sau neobisnuite – a castravetilor curbati, cu alte cuvinte.

Nu avea sens sa irosim produse foarte bune, pentru simplul motiv ca nu aveau forma sau marimea ‘corespunzatoare’, a afirmat doamna Fischer Boel, comisarul european pentru Agricultura.

Dupa 20 de ani, se renunta deci, sub presiunea statelor membre, la regulile de marketing impuse pentru 26 de tipuri de fructe si legume – si la 100 de pagini de legislatie europeana. Pentru alte zece tipuri, restrictiile se mentin, sub rezerva ca unele state pot opta pentru comercializarea produselor „defecte” din aceste categorii, daca ele sunt insotite de etichete potrivite.

O reactie de criza – care permite vanzarea la preturi mai mici a unor produse de calitate, chiar daca inestetice – sau corectarea unui exces de birocratie?

7 gânduri despre „Triumful naturii

  1. Este o decizie foarte buna! Gustul este mult mai important decat forma, si nu cred ca un consumator se uita neaparat la forma, eu cred se uita la calitate si la pret inainte de toate.

  2. si acum un an si acum 20 de ani,au existat aceste legume cu forme si dimensiuni neobisnuite. Se pune intrebarea: de ce a fost nevoie de atata legislatie? deci, daca concluzionam am ajuns de unde am plecat. atunci hai sa vedem, daca putem, cine a avut de castigat, sau se iau decizii pompieristice pentru a ne invartim in jurul ciresului . Consum de energie, timp, resurse financiare pentru implementare, nervi, rezultatul te intorci de unde ai plecat. Hai sa plecam de aici, secolul 21, secolul conflictului dintre mediu si societate,

  3. cata aberatie. pt ce trebuie impuse reguli de marketing? eu credeam ca piata stabileste singura aceste reguli. daca nu imi place dimensiunea sau forma castravetelui nu il cumpar. daca comerciantul mi-l baga pe gat, ma duc al altul care ma lasa sa-mi aleg marfa.
    cata aberatie. reguliel acestea parca au fost facute de romani: trebuiau angajati doi nepoti si li s-a dat si lor ceva de lucru.

  4. @Imparatul verde: Piata stabileste aceste reguli. In plina criza a pietei este liber la legume deformate. Piata impune toate masurile in liniile anumite interese,te asigur🙂

  5. Domnule Alexandru Marin, a impune ca regula la nivelul UE faptul ca nu pot fi comercializate produsele deformate, care nu areta bine, nu mi se pare a fi lucratura mainii invizibile.

    Au existat pana acum 26 de tipuri de fructe si legume care au fost supuse unor reguli de marketing impuse. Aici nu e piata, ci mai degraba un interes privat care se satisface prin mecanisme institutionale. Acum cand piata e in declin si inteersele s-au schimbat. Prin urmare se schimba si regula. Iar noua regula este …. nicio regula. Produsele se pot vine oricum indiferent de cum arata.

  6. Domnule Imparat Verde,in primul rand propun sa nu ne domnim .🙂 In al doilea rand interesele private au condus intotdeauna piata si de aici si regulile. Asta am vrut sa spun.

  7. In sfarsit…nu cred ca bunicii nostri au avut de suferit de pe urma castravetilor curbati, merelor cu forme mai ciudate, etc… Dar, sa-mi fie iertata lipsa de cunostinte, care era idee initiala? De ce a trebuit sa se ajunga la acest „exces birocratic”? (in afara de interesele economice….care era justificarea?)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s