Puncte de vedere

Romania rupta din soare

Maria Magdalena Marin, autoarea acestui desen, este eleva la scoala generala nr 3 din Slobozia si si-a numit lucrarea „Ialomita – granarul Romaniei”. M-a impresionat faptul ca, spre deosebire de alti copii care si-au imaginat viitorul judetului populat, in viitor, de zgarie-nori, palmieri, elicoptere si multe flori, ea a ales sa-l populeze cu plante roditoare si sa-i adauge o cununa de floarea-soarelui – de fapt un soare stilizat, ca o tusa de optimism si speranta.

Mi-am amintit imaginea citind, zilele acestea, ca dupa cantitatile masive de precipitatii din iunie, recolta de grau a Romaniei este asteptata sa nu depaseasca 3,2 milioane de tone. Dincolo de dificultatile indiscutabile create de vreme (fie ca vorbim de ploi sau de seceta, in diversi ani), cifrele mai spun o poveste: anul trecut productia de grau a Romaniei a fost de 5,2 milioane de tone. In 2008 – de 7,7. Iar in 2004 – de 7,86 milioane de tone.

“Granarul Europei” mai obtine doar 4,8% din productia totala de grau a UE (in datele anului 2008) si importa astazi jumatate din consumul de cereale (precum si 80% din legumele si fructele comercializate pe piata interna).

An de an, Romania obtine cele mai mici productii la hectar din intreaga Uniune Europeana (cu exceptia Portugaliei).

La o suprafata cultivata putin mai mica decat a Romaniei, Marea Britanie a obtinut 2006 o productie de grau de trei ori mai mare, iar in 2007 – de patru ori mai mare. Sau, daca vreti o alta comparatie, la o suprafata de aproximativ 26 de ori mai mare decat a Irlandei, Romania obtinea in 2007 o productie anuala de grau de doar 4 ori mai mare.

(datele citate sunt disponibile aici).
Soarele din desen vorbeste doar despre o imaginatie bogata si de un potential ratat. Agricultura care ar putea hrani 80 de milioane de oameni moare, treptat, de foame.
Anunțuri

2 gânduri despre „Romania rupta din soare

  1. Datorita deficitul de imagina externa a Romaniei nici un fel de campanie nu poate fi eficientea daca este difuzata pe baza de spoturi pe suporturi media sau la targuri internationale de turism si in campanie outdoor deoarece orice specialist in Branding si comunicare stie foarte bine ca atunci cand o perceptie negativa si care pune in pericol viata unor oameni este asa de bine consolidata nici o informatie indiferent de cit de bine este ilustrata si pusa pe un suport media nu va reusi sa invinga o astfel de perceptie si tocmai de aceea in astfel de situatie modul de a promova turismul este cu totul alta http://www.partyboom.net

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s