Bruxelles/Strasbourg · Hrana sanatoasa · Puncte de vedere

Cetatenii europeni trebuie consultati asupra legilor privind alimentatia

Am in vedere aici, in primul rand, conflictul dintre institutiile europene pe tema clonarii animalelor pentru producerea de alimente. S-a vorbit putin in Romania despre faptul ca pozitia Consiliului UE (unde, implicit, este si Romania reprezentata, la cel mai inalt nivel) a fost impotriva interzicerii alimentelor provenite de la urmasii animalelor clonate, precum si impotriva etichetarii corespunzatoare a acestor alimente. Parlamentul European a cerut interzicerea comercializarii acestora, sau in cel mai rau caz etichetarea explicita a produselor, pentru ca europenii sa poata cumpara in cunostinta de cauza.

Insa  principiul pe care l-am enuntat in titlu se aplica, de pilda, si in cazul cultivarii organismelor modificate genetic, decizie care nu ar trebui luata fara consultarea populatiei – asa cum se incearca de catre actualul guvern, potrivit declaratiei insusi ministrului Agriculturii.

Mai jos, articolul pe care l-am scris pe aceasta tema pentru revista The Parliament.

6 gânduri despre „Cetatenii europeni trebuie consultati asupra legilor privind alimentatia

  1. Eu nu va contest meritele in legatura cu alte subiecte.

    Va multumesc totusi ca nu mi-ati raspuns la blogul trecut, nici un cuvintel macar in legatura cu aditivul E536.

    Pt. ca sa nu uitati de ansamblul alimentar pot sa va spun ca si industria alimentara foloseste tot sare cu antiaglomerant, deci se va regasi si in paine, biscuiti, cascaval si unele formule de lapte pt. bebelusi. (Toate produsele din panificatie cel putin se coc la peste 100 grade Celksius; iar o pizza cu topping cascaval are sare si in aluat si in topping)

    Gata, nu va mai deranjez ca vad ca nu prea va intereseaza!

  2. Alexa, nu-ti imaginezi, totusi, ca doamna Sarbu sta toata
    ziua pe blog si raspunde la comentarii. Face asta cand are timp si
    cand are un raspuns argumentat pt tine. Nu e cazul sa fii
    nepoliticoasa aici, chiar pe blogul dumneaei.

  3. Domnule Iepure, va rog nu mi-o luati in nume de rau, dar
    daca E536=ferocianura de potasiu se transforma in cianura de
    potasiu in contact cu acizii tari de exemplu cu sucul gastric, vezi
    studii, desi am aflat ca abia la 400 de grade Celsius se descompune
    in compusi otravitori , dar si in contact cu acizii tari, atunci
    toti oficialii, fie ca sunt ei la putere sau in opozitie, in
    parlementul romaniei sau la Bruxelles trebuie sa ia atitudine de
    urgenta! Dar nu, oficialii dorm pe-o ureche, in timp ce populatia
    europei, ca si in toata E.U. e legal, e otravita de producatori! In
    Anglia si USA e ilegala substanta, bineinteles. Cu atat mai mult
    doamna Sarbu care este parlamentar European si are putere de
    convingere exact acolo de unde provine legea, si cu atat mai mult
    ca a reputat cateva succese notabile, pt. care o admir ca
    politiciana. Nu avem multe politiciene de varsta ei care sa fie
    atat de active. Deci ca sa nu credeti ca am ceva, in acest moment
    mie personal mi-a trecut, eu mi-am cumparat sare bio, nerafinata,
    la pret piperat de bio, dar am pt. 6 luni. Deci eu ca cetatean
    particular mi-am rezolvat aceasta problema singura, fara vreun
    ajutor din partea autoritatilor. Dar restul populatiei si mai ales
    cei neavizati, ei, aia e treaba autoritatilor sa decida, sa-i
    protejeze, nu mai e treaba mea, eu am semnalat problema ! E
    adevarat ca pe blogul lui Udrea de exemplu n-am scris despre asta
    pt. ca Udrea nu e europarlamentar! Deci Doamna Sarbu, daca credeti
    ca am folosit vorbe prea tari imi cer scuzxe, Si un Pasti Bun si
    Fericit Tuturor!

  4. p.s. acum m-am gandit ca Le Lapin nu e domnul iepure cum am
    crezut ci este probabil o domnisoara iepuras … oricum, raspunsul
    meu ramane acelasi ca mai sus

  5. Alexa, am citit datele prezentate, mi-am insusit ingrijorarea si am adresat deja Comisiei Europene o intrebare scrisa cu acest subiect. Am preferat sa pun totul in miscare inainte de a anunta ceva.
    Voi anunta pe blog care va fi raspunsul primit – astept lamuriri foarte clare cu privire la indoielile pe care le-ai formulat.
    Intrebarea nu a fost inca transcrisa online pe site-ul PE, dar, atunci cand va fi, voi da un semn.
    Multumesc pentru sesizare – sa speram ca executivul comunitar ne va lamuri pe toti.

Lasă un răspuns

