Idei pretioase

8 martie in fiecare zi

Florile si urarile pe care le primesc de 8 martie imi incalzesc inima tot anul.  As fi ipocrita sa spun ca nu am asteptat intreaga viata sa mi se spuna si mie La multi ani! de Ziua Mamei. Daca ar fi dupa mine, as vrea sa fie 8 martie in fiecare zi!

irina

Dar imi amintesc apoi ca 8 martie s-a nascut ca un strigat de revolta pentru drepturile nerespectate ale femeilor din intreaga lume. In multe tari, nu numai in Romania,  ea a devenit intre timp o sarbatoare comoda a femeii ca mama, sotie, sora si fiica. Ma uit la fiica mea si ma bucur ca s-a nascut intr-o lume in care multora 8 martie li se pare o sarbatoare cu flori si bomboane si atat. Ma bucur ca pare de neconceput astazi ca, atunci cand femeile au simtit nevoia unui 8 martie, ele nu aveau nici drept de vot, nici drept la educatie, uneori nici drept de proprietate (nici macar asupra propriului corp). Ma bucur ca fiica mea traieste intr-o lume in care toate aceste drepturi sunt de la sine intelese.

Dar as vrea sa stie ca sunt locuri in lume unde dreptul la educatie al fetelor este inca amenintat, as vrea sa stie ca sunt locuri in Romania unde, din cauza saraciei, doar baietii unei familii merg la scoala, iar fetele nu. As vrea sa stie ca violenta domestica afecteaza in primul rand fetele si femeile. As vrea sa stie ca, in continuare, femeile sunt platite mai putin decat barbatii pentru aceeasi munca. Si as vrea sa stie ca toate acestea se pot si se vor schimba!

Anul acesta, am daruit, alaturi de colegele din grupul PSD, in Parlamentul European altfel de martisoare. Iata cele 8 martisoare pe care vi le daruiesc si voua, cu promisiunea ca in munca mea in Parlamentul European ma straduiesc sa contribui la transformarea acestor drepturi in realitate pentru fiecare femeie din Europa.

1)    Plata egala pentru munca de valoare egala.

2)    Locuri de munca mai bune pentru femei.

3)    O mai vasta implicare a femeilor in procesul decizional si politic, pentru o reprezentare egala.

4)    Protectia impotriva violentei domestice.

5)    Sprijin pentru femei ca antreprenoare.

6)    Servicii de calitate pentru ingrijirea copiilor.

7)    Sprijin social pentru femeile aflate in saracie.

8)    Drepturi de maternitate mai puternice pentru femei.

Imi doresc ca ziua de 8 martie sa redevina o zi in care femeile sa fie ascultate, nu doar omagiate. Imi doresc ca 8 martie sa redevina ziua in care drepturile femeilor sa fie reafirmate, ziua in care ne bucuram pentru progresele facute, dar si ziua in care ne adunam fortele pentru multele lucruri care sunt inca de facut!

Imi doresc ca de 8 martie fiecare femeie sa aiba dreptul sa aleaga viata pe care doreste sa o traiasca! Imi doresc sa fie 8 martie in fiecare zi!

Lasă un răspuns

